På svenska In English
Priser
Alla priser anges inklusive svensk lagstadgad moms (25%) och gäller leveranser inom Sverige.

Betalning 
Betalning sker enkelt och säkert med Payson eller via kortbetalning (VISA/Mastercard). Företag kan betala mot faktura efter kreditprövning med betalningsvillkor 10 dagar.

Payson
Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Paysonfaktura
Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB. 
Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 19 kr. 
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.


PayPal

Betala enkelt, snabbt och bekvämt med PayPal ett av världens mest spridda och använda betalningsalternativ för onlinebetalningar.


VISA/Mastercard

Utöver Payson finns ett separat betalningalternativ för VISA/Mastercard. Inom Sverige går det bra att använda båda dessa betalningsalternativ. Det extra VISA/Mastercard-alternativet är dock i första hand avsett för kunder som inte vill handla i SEK då Payson i dagsläget enbart hanterar betalning i svensk valuta.

Faktura
Företag kan betala mot faktura med betalningsvillkor 10 dagar. Free Play förbehåller sig rätten att göra kreditprövning innan beställning godkänns.

Frakt
Vi försöker alltid hålla så låg fraktkostnad som möjligt och söker kontinuerligt efter bästa fraktlösning för sig som kund. Vi använder f n Posten och DHL för våra transporter. Beställningar på upp till 1 kg och som kan packas med en maximal omkrets på 90 cm (B x L x H) skickas som regel som Postens 1:a klass varubrev. Större och/eller tyngre försändelser skickas som paket med DHL. Följande frakttariffer gäller för närvarande inom Sverige (priser till övriga länder anges i kassan vid val av leverans till annat land):
  • Upp till 250 gram 36 kr
  • Upp till 500 gram 45 kr
  • Upp till 1 kg 60 kr
  • Upp till 3 kg 65 kr
  • Upp till 5 kg 70 kr
  • Upp till 10 kg 75 kr
  • Upp till 15 kg 85 kr
  • Upp till 20 kg 95 kr
Med vikt menas inte enbart fysisk vikt utan även volymvikt, dvs. frakten beror även på hur skrymmande godset är, allt enligt postens sätt att räkna. Den fraktkostnad du ser i orderkorgen är dock alltid den du kommer betala - inga extra avgifter tillkommer!

Leverans
Målsättningen är att du som kund får dina varor så snabbt som möjligt. Alla beställningar hanteras inom 24 timmar med förhoppning om att den når dig 1-2 dagar från beställning, men vi måste ändå reservera oss för att det kan ta upp 3-5 dagar innan du har din beställning pga av saker som ligger utanför vår kontroll.

Reklamation
Vid skada på försändelsen eller vid felexpediering skall Free Play kontaktas så snart som möjligt via mail (info@free-play.se) efter det att felet upptäckts. Vi skickar omgående rätt beställning eller nya produkter och instruktioner om hur de felaktiga produkterna ska returneras.

Ångerrätt
Kund har full ångerrätt som gäller från och med att beställning gjorts fram till fjorton (14) dagar efter det att leveransen tagits emot av kunden. Returporto betalas av kund. Kontakta alltid Free Play innan retur. Produkten skall återsändas i obruten orginalförpackning.

Skada
Utöver vad som ovan sagts och, vid fallet när kunden är konsument, utöver vad som föreskrivits i Konsumentköplagen, har Free Play inget ansvar för fel och/eller förseningar och svarar inte för någon skada - vare sig direkt eller indirekt.